czwartek, 7 czerwca 2007

wInspiracje muzyczne: gdy orkiestra graa...


Na dobranoc w graaudycji prezentuję dwie fenomenalne "orkiestry"...
Na początek, melancholijne, poetyczne, The Cinematic Orchestra, czyli elita legendarnej brytyjskiej wytwórni Ninja Tune... kompilacja muzycznej improwizacji i elektronicznej postprodukcji,mistrzowie żywych instrumentów oraz samplingu...

~~~~~

Łysi panowie prosto z Niemiec,The Juju Orchestra,prezentują debitancką płytę "Bossa Nova Is Not A Crime" ...zafascynowani takimi wykonawcami jak Caetano Veloso, Charlie Parker, Miles Davies wyprodukowali krążek zapełniony chodliwymi kawałkami balansującymi na krawędzi elektronicznych jazzów i piosenkowej bossanovy...


Zainspirowane próbami muzycznymi Malika

4 komentarze:

Anonimowy pisze...

Po pierwsze dziekuje ze z mojej niejako winy wrzuciles dobre kawalki do przesluchania :) nie wszystkie oczywiscie ale wiekszosc :) i chyba bardziej bliska bylaby mi plytka tych lysych z niemiec chociaz ta pierwsza orkiestra podala dwa dobre moim uszom utworki :) Po drugie co do sampli... czy to nie jest dyskretnie skierowane do mnie? ;D postaram sie teraz troche bardziej a chocby dlatego ze w weekend bede mial troszke wiecej czasu :) dzieki WINky za dobre brzmienia na graaudycji 317,9 MHz!!!

WIN pisze...

Dobrze odczytałeś :) i faktycznie mi również bliżej do muzy łysoli ale naprawdę The Cinematic to klasyka choć ta ostatnia płyta zdecydowanie gorsze recenzje dostaje...no cóż, tak czy siak czasami warto przesłuchać coś innego,może bardziej ambitnego ale również ciekawego. Dużo podobnego graania na 317.9 :pppp
Thanks my Brother! Czekam na produkcje i samplingi i kolejną Kilkuchwilową:)

Rbnyggah pisze...

a mnie tam sie obie podobaja, moze nawet ze wskazanie na zioomków z Ninja Tune :) ciekawe kombinacje ogólnie, nigdy nie maiłem doczynienie z takim gatunkiem..trza sie rozwijac Panowie :P

WIN pisze...

... Amen!